Την Τετάρτη (27/2) το NEO αθλητικό νομοσχέδιο στη Βουλή

Κατατέθηκε το βράδυ της Παρασκευής (22/2) στη Βουλή το σχέδιο Nόμου του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού με τίτλο: «Επιτροπή Επαγγελματικού Αθλητισμού και άλλες διατάξεις», το οποίο ορίστηκε να συζητηθεί στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων την Τετάρτη 27/2 και ώρα 12:30.

Στο προτεινόμενο σχέδιο Νόμου, ανάμεσα σε άλλα, η Επιτροπή Επαγγελματικού Αθλητισμού (ΕΕΑ) συνιστά αυτοτελές νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου, με ευρείες εξουσίες διαχειριστικού και οικονομικού ελέγχου, καθώς και επιβολής κυρώσεων. Παρέχεται η δυνατότητα στον αρμόδιο εισαγγελέα πλημμελειοδικών, κατά την άσκηση της ποινικής δίωξης και για όσο διαρκεί αυτή, να επιβάλει περιοριστικούς όρους σε βάρος όσων κατηγορούνται για αθλητική βία, ενώ θεσπίζονται αυστηρές κυρώσεις για όσους παραβιάζουν επιβληθέντες όρους, καθώς και για τους υπεύθυνους ασφαλείας των αγώνων. Η οικονομική εποπτεία των αθλητικών οργανώσεων, καθώς και των άλλων επιχορηγούμενων από τη Γ.Γ.Α φορέων ανατίθεται στο Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης (Γ.Ε.Δ.Δ). Τίθενται κανόνες σχετικά με τις γενικές συνελεύσεις και τις αρχαιρεσίες των αθλητικών οργανώσεων για την εκλογή οργάνων και αντιπροσώπων, με σκοπό αφενός να εξαλειφθούν φαινόμενα συμμετοχής «σωματείων – σφραγίδα» που δεν ασκούν αγωνιστική δράση και αφετέρου να αποτυπώνεται αναλλοίωτη η βούληση της συνέλευσης στο εκλογικό αποτέλεσμα. Περιλαμβάνεται η ποσόστωση 1/3 στην εκπροσώπηση των δύο φύλων στις διοικήσεις όλων των αθλητικών οργανώσεων και περιορισμός στις θητείες των εκτελεστικών μελών του Δ.Σ. των αθλητικών Ομοσπονδιών.

Αναλυτικά:

Με τις διατάξεις του Μέρους Α΄ του προτεινόμενου σχεδίου νόμου συνιστάται αυτοτελές νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου (ν.π.δ.δ.) με την επωνυμία «Επιτροπή Επαγγελματικού Αθλητισμού», το οποίο καλείται να αντικαταστήσει τη σήμερα υφιστάμενη Επιτροπή του άρθρου 77 του ν. 2725/1999 και το οποίο θα λειτουργεί σαν ανεξάρτητη αρχή και θα είναι εφοδιασμένο με ευρείες εξουσίες διαχειριστικού και οικονομικού ελέγχου και επιβολής κυρώσεων. Παράλληλα, αναμορφώνεται και εκσυγχρονίζεται το υφιστάμενο πλαίσιο εποπτείας και ελέγχου του επαγγελματικού αθλητισμού με σκοπό την εμπέδωση της νομιμότητας και των αρχών της διαφάνειας, της λογοδοσίας και της χρηστούς διοίκησης.

Το Μέρος Β΄ του προτεινόμενου σχεδίου νόμου περιλαμβάνει επιμέρους ρυθμίσεις που καλούνται να επιλύσουν χρόνια ζητήματα στον ευρύτερο χώρο του αθλητισμού:

Το Κεφάλαιο Α΄ περιλαμβάνει ρυθμίσεις σχετικά με τη λειτουργία των αθλητικών οργανώσεων, μεταξύ των οποίων ποσόστωση 1/3 στην εκπροσώπηση των δύο φύλων στις διοικήσεις όλων των αθλητικών οργανώσεων και περιορισμός στις θητείες των εκτελεστικών μελών του Δ.Σ. των αθλητικών ομοσπονδιών.

Επίσης, τίθενται κανόνες σχετικά με τις γενικές συνελεύσεις και τις αρχαιρεσίες των αθλητικών οργανώσεων για την εκλογή οργάνων και αντιπροσώπων, με σκοπό αφενός να εξαλειφθούν φαινόμενα συμμετοχής «σωματείων – σφραγίδα» που δεν ασκούν αγωνιστική δράση και αφετέρου να αποτυπώνεται αναλλοίωτη η βούληση της συνέλευσης στο εκλογικό αποτέλεσμα : απαγορεύεται η συμμετοχή μελών ως προς τα οποία δεν έχει συμπληρωθεί ένα πλήρες έτος από την ημερομηνία εγγραφής τους, οι αντιπρόσωποι στις υπερκείμενες αθλητικές οργανώσεις εκλέγονται από τη γενική συνέλευση, θεσπίζεται υποχρέωση αυτοπρόσωπης παράστασης, οι αρχαιρεσίες διεξάγονται με ενιαίο ψηφοδέλτιο και ανώτατο όριο σταυροδοσίας το 1/3 των θέσεων εκλογής ή με χωριστά ψηφοδέλτια, με το εκλογικό σύστημα της απλής αναλογικής.

Επίσης, η οικονομική εποπτεία των αθλητικών οργανώσεων, καθώς και των άλλων επιχορηγούμενων από τη Γ.Γ.Α φορέων ανατίθεται στο Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης (Γ.Ε.Δ.Δ) ο οποίος παρέχει αυξημένα εχέγγυα ανεξαρτησίας και αμεροληψίας, διαθέτει ευρείες ελεγκτικές εξουσίες.

Με το Κεφάλαιο Β΄ επέρχονται επιμέρους τροποποιήσεις στον Αθλητικό Νόμο, μεταξύ των οποίων διακρίνονται οι εξής :
* Θεσπίζεται ασυμβίβαστο μεταξύ των προσώπων που συμμετέχουν ή διοικούν ερασιτεχνικές ή επαγγελματικές αθλητικές οργανώσεις ή ασκούν διαιτητικά ή προπονητικά καθήκοντα με την ιδιότητα του ασκούντος διοίκηση ή βασικού μετόχου κάθε νόμιμα λειτουργούσας στοιχηματικής εταιρείας.

* Κατοχυρώνεται ο εκδημοκρατισμός της εκπροσώπησης στην ολομέλεια της διοίκησης της Ελληνικής Παραολυμπιακής Επιτροπής (Ε.Π.Ε.).

* Εξασφαλίζεται η συμμετοχή ομογενών και αλλοδαπών, με νόμιμη διαμονή στη χώρα, στα πανελλήνια διασυλλογικά πρωταθλήματα και αγώνες κυπέλλου, ενώ για πρώτη φορά αναγνωρίζεται και παραχωρείται δικαίωμα συμμετοχής στους άνω αγώνες και στους πολίτες τρίτης χώρας ή ανιθαγενείς που διαμένουν στη χώρα, ως δικαιούχοι ή αιτούντες διεθνή προστασία.

* Καταργείται ο ηλικιακός περιορισμός των 29 ετών, ώστε οι αθλητές που πέτυχαν εξαιρετική αγωνιστική διάκριση να μπορούν να εισαχθούν σε Τ.Ε.Φ.Α.Α ή άλλο Α.Ε.Ι της επιλογής τους, κάνοντας χρήση των ευεργετικών διατάξεων του ν. 2725/1999, οποτεδήποτε αποφασίσουν να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

* Παρέχεται η δυνατότητα στον αρμόδιο εισαγγελέα πλημμελειοδικών, κατά την άσκηση της ποινικής δίωξης και για όσο διαρκεί η προδικασία, να επιβάλει περιοριστικούς όρους σε βάρος όσων κατηγορούνται για αθλητική βία, ενώ θεσπίζονται αυστηρές κυρώσεις για όσους παραβιάζουν επιβληθέντες όρους, καθώς και για τους υπεύθυνους ασφαλείας των αγώνων.

* Επιλύονται ζητήματα σχετικά με την αδειοδότηση αθλητικών εγκαταστάσεων και διεξαγωγής αθλητικών συναντήσεων.

Με τις ρυθμίσεις του Κεφαλαίου Γ΄ αναμορφώνεται το πλαίσιο λειτουργίας της Φιλίππου Ενώσεως της Ελλάδος (Φ.Ε.Ε) με σκοπό τη διαμόρφωση ενός νέου πλαισίου λειτουργίας, το οποίο ενισχύει τον κοινωνικό διάλογο και τη συνεργασία των φορέων που εμπλέκονται στη διοργάνωση των ιπποδρομιών, εξασφαλίζει αυξημένα εχέγγυα αμεροληψίας και ανεξαρτησίας των Ελλανοδικών, των μελών της Επιτροπής Ιπποδρομιών, του Γενικού Διευθυντή και του εν γένει προσωπικού της Φ.Ε.Ε. και εξασφαλίζει αποτελεσματική εποπτεία στη διοργάνωση των ιπποδρομιών και του ιπποδρομιακού στοιχήματος.

Στο Κεφάλαιο Δ΄ περιλαμβάνονται επιμέρους ρυθμίσεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, μεταξύ των οποίων διακρίνεται η επίλυση του χρόνιου ζητήματος του προσωπικού των αθλητικών ενώσεων και Ομοσπονδιών και της κινητικότητας αυτών.

Spread the love