TSIPRAS-VOULI-720x400

Υπερψηφίστηκε στην Βουλή από ΣΥΡΙΖΑ, ΝΔ και ΔΗΣΥ, το νομοσχέδιο για το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι

Δεκτό επί της αρχής με μεγάλη πλειοψηφία, έγινε στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, για τη κύρωση της σύμβασης – παραχώρησης του έργου για το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι Κρήτης.

Υπέρ τάχθηκαν ΣΥΡΙΖΑ, ΝΔ και ΔΗΣΥ. Το ΚΚΕ και η Χρυσή Αυγή καταψήφισαν επί της αρχής του το νομοσχέδιο, ενώ η Ένωση Κεντρώων επιφυλάχθηκε για την Ολομέλεια.

Είχαν προηγηθεί οι τοποθετήσεις αρμόδιων εξωκοινοβουλευτικών φορέων που είχαν κληθεί να εκφράσουν τις απόψεις τους.

Πολλοί από τους κοινωνικούς και συνδικαλιστικούς φορείς αναγνώρισαν ότι πρόκειται για ένα σημαντικό επενδυτικό και αναπτυξιακό έργο που θα βοηθήσει τη Κρήτη.

Ωστόσο, ακούστηκαν και αρκετές επιφυλάξεις και προβληματισμοί κυρίως για τη χωροθέτηση του έργου επισημαίνοντας την ανάγκη να αξιοποιηθεί το υπάρχον αεροδρόμιο Νίκος Καζαντζάκης- ενώ εκφράστηκαν και σοβαρές ανησυχίες για περιβαλλοντικές επιβαρύνσεις και αντιρρήσεις για τις τιμές των εκτάσεων που έχουν απαλλοτριωθεί.

Ιδιαίτερα ικανοποιημένος δήλωσε ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης, καθώς «ένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο όπως το διεθνές αεροδρόμιο υλοποιείται μετά από 16 χρόνια και τόνισε ότι η επόμενη δεκαετία ανήκει στη Κρήτη. Ωστόσο όπως υπογράμμισε, πρέπει να ληφθεί υπόψη ένα αναπτυξιακό σχέδιο για την περιοχή που θα συνδέει παράλληλα το ανατολικό με το δυτικό μέρος της Κρήτης.

Ακόμα, τόνισε την ανάγκη να αναπτυχθούν όλα τα έργα με σεβασμό στο περιβάλλον.

Ο δήμαρχος Μινώα – Πεδιάδος Ζαχαρίας Καλογεράκης, τόνισε μεταξύ άλλων ότι «η ολοκλήρωση του έργου σημαίνει και σταμάτημα της ομηρίας της περιοχής». Ωστόσο όπως είπε, υπάρχει ζήτημα με τις τιμές των απαλλοτριώσεων καθώς σε πολλές περιπτώσεις χάνεται το 70% με 90% των περιουσίων γι’ αυτό πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη για αντικατάστασή τους.

Μίλησε ακόμα για «απαραίτητα συνοδά έργα που πρέπει να γίνουν» και τόνισε ότι χρειάζεται ένα ειδικό αναπτυξιακό σχέδιο για τη χρήση γης καθώς και για τη θεσμική κατοχύρωση κοινωνικών δράσεων, ώστε από το 2% που προβλέπεται για καταβολή τελών στους δήμους να μπορούν να κατασκευαστούν σχολεία, βρεφονηπιακοί σταθμοί ή άλλα έργα που έχουν ανάγκη οι τοπικές κοινωνίες.